چهارشنبه 30 مهر 1399
Menu

پرسش و پاسخ

بسمه تعالی

با سلام و احترام خدمت شهروندان گرامی

با توجه به اجرای طرح ترافیک سوالات و ابهاماتی بوجود آمده که طی تماس از طریق 137 داخلی 5، تیکت در سایت تهران من و یا ارسال ایمیل به my@tehran.ir آنها را مطرح کرده اید. بر این اساس و در جهت صرفه جویی در وقت ارزشمند شما مستند ذیل تقدیم می گردد.

آخرین بروزرسانی نیمه دوم شهریور (v6.2)

1 - سایت تهران من به نشانی my.tehran.ir مشکل دارد ( اصطلاحاً بالا نمی آید)؟

امکان دارد مشکل بخاطر سرعت پایین اینترنت و یا بخاطر استفاده از فیلترشکن باشد. مسئله دیگری که محتمل بوده مرورگر سیستم شماست. توصیه ما به شما این است که برای راحتی کارتان حتماً از رایانه و مرورگر بروز chrome و mozilla استفاده نموده و در حین استفاده تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم نمایید .

اگر به رایانه دسترسی ندارید و با تلفن همراه می خواهید وارد سامانه تهران من شوید از بروز بودن مرورگر آن اطمینان حاصل نمایید.

2 - هنگام مکالمه تلفنی با مرکز پاسخگویی طرح ترافیک (137 داخلی 5) تماس قطع می شود، دلیل آن چیست؟

ممکن است به دلیل ترافیک بسیار بالای تماس ها و یا اختلالات مخابراتی باشد لذا پیشنهاد می شود یا در زمان دیگری تماس بگیرید و یا از طریق ثبت تیکت در حساب شهروندی خود قسمت "پشتیبانی" سوال و یا مشکل خود را بیان فرمایید.

3 - برای دریافت راهنمایی در خصوص طرح ترافیک چه راه های ارتباطی وجود دارد؟

1 ) شماره تماس 137 داخلی 5

2 ) ثبت تیکت با ورود به حساب شهروندی در سایت تهران من در بخش پشتیبانی

3 ) ایمیل my@tehran.ir

4 - از شهرستان امکان تماس با 137 (پشتیبانی) نیست.از چه طریقی می توان ارتباط برقرار کرد؟

چنانچه از شهرستان ها قصد تماس با پشتیبانی سایت تهران من را دارید با شماره تلفن 84161207 تماس حاصل نمایید

5 - گزینه خروج در کدام قسمت سایت است؟

در حساب کاربری روی نام و نام خانوادگی خود کلیک نمایید و با استفاده از گزینه "خروج از حساب کاربری" یا در صفحه اصلی با استفاده از لوگوی off از صفحه حساب کاربری خود خارج شوید.

6 - طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در چه ساعاتی اجرا می گردد؟

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:30 الی 16 اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت 14:30 به بعد رایگان می باشد.ضمنا اعلام می گردد در روز پنجشنبه ها تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 8:30تا 13 اجرا می شود

7 - آیا ابعاد و مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا با محدوده زوج یا فرد سابق متفاوت است؟

خیر، ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است.

مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ،

از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،

از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و

از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

8 - آیا برای خروج از محدوده کنترل آلودگی هوا در صورتیکه روز پلاکم باشد باید عوارض پرداخت شود ؟

با توجه به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا، زوج یا فرد بودن پلاک خودرو ملاک تردد نمی‌‌باشد. هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سایت تهران من و افزودن خودرو در اکانت تهران من ، 20 روز در هر فصل مجاز به تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) می‌باشد. این مزیت برای خودروهای پلاک شهرستان تا 15 روز برای هر فصل برقرار می‌باشد.

چنانچه خروج از محدوده آلودگی هوا صورت گیرد ، از سهمیه فصلی کسر و چنانچه خروج از محدوده طرح ترافیک انجام گیرد .عوارض در نظر گرفته خواهد شد و از شارژ حساب شهروندی کسر خواهد شد.

نکته: تعداد روزهای مجاز تردد های رایگان فصلی قابل انتقال به فصل بعد نیست. در ضمن پلاک های تهران شامل پلاک هایی می شود که دو رقم سمت راست آن شامل 11-22-33-44-55-66-77-88-99-10-20-30 باشد.

9 - آیا برای تردد در روزهای پنجشنبه از سهمیه 20 روز تردد مجاز در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا، کسر می‌گردد ؟

بلی،پنجشنبه ها طرح آلودگی هوا از ساعت 08:30 الی 13:00 اجرا می شود و در صورت تردد از سهمیه تردد رایگان فصلی کسر خواهد شد.

10 - آیا با سهمیه 20 روز در هر فصل می توان وارد محدوده طرح ترافیک اصلی شد؟

خیر، سهمیه 20 روز تردد رایگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا می باشد و چنانچه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارید می بایست حساب شهروندی خود را به میزان کافی شارژ نمایید تا در زمان انجام محاسبات مبلغ تعرفه بصورت خودکار کسر گردد.

11 - آیا برای بهره مندی از امتیاز 20 روز در هر فصل برای ساکنین کنترل آلودگی هوا نیاز به انجام کار خاصی می باشد؟

فقط کافیست در تهران من ثبت نام و سپس در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" و گزینه "افزودن خودرو" اقدام به ثبت خودرو نمایید.

12 - آیا خروج از محدوده کنترل آلودگی هوا نیز باعث کسر از سهمیه 20 روز می شود؟

بلی، اصل بر تردد است لذا خروج نیز همانند ورود شامل این موضوع می شود.

13 - جهت اعتراض به پیامک ارسال شده مبنی بر تردد غیر مجاز در محدوده ترافیکی چه اقدامی می بایست انجام دهیم ؟

پس از ورود به حساب کاربری از منوی سمت راست گزینه پشتیبانی را انتخاب و اقدام به ثبت تیکت نمایید.

در نظر داشته باشید ارائه اطلاعات معبر و یا خودروی متخلف ( مخدوش کننده پلاک) فقط با نامه از دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی و پاسخ به آن نامه میسر می باشد.

14 - آیا برای استفاده از 20 روز تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا نیاز به رزرو روز می‌باشد؟

خیر، پس ازتردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پلاک شما توسط دوربین ها ثبت می گردد و در ابتدا از سهمیه فصلی شما به صورت سیستمی کسر خواهد شد . در قسمت "خانه" می توانید سهمیه تردد باقیمانده در فصل را مشاهده نمایید و همچنین در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" تعداد روزهای تردد مجاز فصلی مصرف شده قابل رویت می باشد.

15 - جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) چه اقدامی باید انجام شود ؟

در هر فصل تا 20 روز برای دارندگان خودروی پلاک تهران و 15 روز برای پلاک شهرستان تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا رایگان می باشد . اما برای روزهای بیش از آن تعرفه به صورت نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه ها می توانید به سایت تهران من ،عوارض محدوده های ترافیکی قسمت محاسبه عوارض مصوبه ویژه اپیدمی کووید 19 و یا آدرس لینک ذیل مراجعه نمایید .

"http://neweforms.tehran.ir/calculate-traffic-tehran-corona-1399"

16 -در صورت ورود به محدوده طرح ترافیک و عدم شارژ ،آیا جریمه لحاظ خواهد شد یا هنوز امکان شارژ وجود دارد؟

در صورت تردد در محدوده های ترافیکی در زمان انجام محاسبات در صورت عدم شارژ حساب شهروندی ضریب تخفیف لحاظ نخواهد شد .و مبلغ تعرفه با ضریب 1 محاسبه خواهد شد.

17 - خودروهایی که در هر دو محدوده ( طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا) تردد داشته باشند، تعرفه کدام طرح را باید بپردازند؟

در صورت تردد در هر دو محدوده تنها مبلغ تعرفه محدوده طرح ترافیک بر حسب ساعات تردد و معاینه فنی کسر منظور و از حساب شهروندی کسر خواهد شد.

18 - جهت استرداد وجه به حساب بانکی (از طریق شماره شبا )چه اقدامی می بایست صورت پذیرد؟

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید،سپس در صفحه اصلی روی نام کاربری حساب شهروندی خود در گوشه صفحه کلیک نمایید و در قسمت اطلاعات مالی شماره شبا بانکی خود را ثبت نمایید .(شماره شبا می بایست متعلق به صاحب حساب کاربری باشد).در مرحله بعد به قسمت "کیف پول شهروندی" رفته و با استفاده از گزینه "استرداد وجه" جهت استرداد مبلغ شارژ اضافی به حساب بانکی اقدام نمایید.

19 - حداکثر مبلغ استرداد وجه روزانه و ماهانه چه مبلغی می باشد ؟

در واریز وجه جهت شارژ کیف پول شهروندی دقت لازم را بعمل آورید، زیرا حداکثر مبلغ استرداد روزانه دو میلیون ریال و حداکثر مبلغ استرداد در ماه پنج میلیون ریال می باشد.به عبارت دیگر،در هر ماه شمسی فقط می توانید پنج میلیون ریال از حساب شهروندی به حساب بانکی خود مسترد نمایید.

20 - در هنگام استرداد وجه به شناسه شبای بانکی پیغام " تعداد مجاز تراکنش سامانه برای روز جاری به اتمام رسیده است " دریافت می شود،علت چیست ؟

سقف تراکنش جهت استرداد وجه روزانه برای همه شهروندان 50 تراکنش می باشد.چنانچه این پیغام را دریافت میکنید در روزهای آینده مجدد درخواست استرداد وجه خود را ثبت نمایید.

21 - مبلغ بدهی بابت چیست و چگونه پرداخت می شود؟

مبلغ بدهی بابت تردد در محدوده های ترافیکی ( طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا) و عدم موجودی کافی در حساب شهروندی در زمان انجام محاسبات می باشد که در این حالت مبلغ تعرفه بدون در نظر گرفتن ضریب تخفیف با ضریب یک محاسبه و اعمال می گردد. ضمن آنکه روزهای مشمول بدهی را می توانید در "فهرست تردد" خود مشاهده نمایید. برای پرداخت بدهی ابتدا باید حساب شهروندی را به میزان بدهی افزایش اعتبار داده سپس در قسمت "خودرو و طرح ترافیک" یا در صفحه اصلی "جزییات تردد" کلیک نموده و پرداخت بدهی را انجام دهید .همچنین در صفحه اصلی سایت تهران من می توانید از قسمت "استعلام بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه ای" اقدام به پرداخت کلی بدهی یا با انتخاب گزینه "جزییات" و انتخاب یک یا چند تاریخ از طریق درگاه بانکی پرداخت نمایید.

22 - نحوه شارژ حساب شهروندی به چه صورت می باشد؟

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود،در ستون سمت راست از گزینه "کیف پول شهروندی" صفحه جدید را باز کرده و با استفاده از مبالغ پیش فرض یا وارد نمودن مبلغ دلخواه می توانید حساب شهروندی خود را شارژ نمایید.

23 - مبلغ تعرفه عوارض محدوده های ترافیکی سال 99 را از کجا می توان مشاهده نمود؟

جهت اطلاع از میزان تعرفه تردد در محدوده های ترافیکی به سایت تهران من ،عوارض محدوده های ترافیکی قسمت محاسبه عوارض مصوبه ویژه اپیدمی کووید 19 و یا آدرس لینک ذیل مراجعه نمایید.

http://neweforms.tehran.ir/calculate-traffic-tehran-corona-1399

24 - موجودی پلاک چیست و در کدام قسمت حساب کاربری می توان مشاهده نمود؟

چنانچه بدهی از طریق استعلام بدهی در سایت تهران من پرداخت شده باشد و به هر دلیلی از جمله اشتباه پلاک خوان و یا مخدوش بودن پلاک بدهی تردد اصلاح گردد، مبلغ بدهی به حساب میانی منتقل خواهد شد که در قسمت عوارض خودرو و طرح ترافیک قسمت "جزییات " موجودی پلاک قابل مشاهده می باشد.

لازم به ذکر است در صورت ترددهای بعدی مبلغ تعرفه تردد ابتدا از حساب میانی کسر شده و در صورت کافی نبودن اعتبار "موجودی پلاک" از حساب شهروندی مبلغ مزبور کسر خواهد شد.

25 - در هنگام شارژ حساب شهروندی در صورتیکه تراکنش ناموفق باشد و پول از حساب کسر شود چه کاری باید انجام داد؟

چنانچه بعد از 72 ساعت کاری مبلغ مذکور به حساب بانکی شما "عودت" داده نشد، لطفا اطلاعات زیر را به آدرس ایمیل my@tehran.ir ارسال نمایید.

کد ملی صاحب حساب بانکی/ شماره کارت عملیات پرداخت/ درگاه پرداخت بانک/ تاریخ پرداخت/ روش پرداخت/ شماره تیکت ثبت شده و گردش سه روزه از روز عملیات پرداخت. چنانچه قبل از آن اقدام به ثبت تیکت نموده اید شماره تیکت را در ایمیل ارسالی قید بفرمایید.

26 - از چه روش هایی امکان پرداخت عوارض سالیانه خودرو وجود دارد؟

1 - سایت تهران من

الف – با ورود به حساب کاربری می توانید از قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" در پایین صفحه با کلیک بروی "عوارض سالیانه" میزان مبلغ عوارض خودروی خود را استعلام و پس از شارژ حساب شهروندی به میزان کافی اقدام به پرداخت نمایید.(در صورتی که با پیغام تشکیل پرونده مواجه شدید، می بایست اقدام به تشکیل پرونده نمایید . مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید در این حالت سیستم پس از کسر مبلغ 40000 ریال از حساب شهروندی ،و بررسی مدارک و تایید آن مبلغ عوارض را جهت پرداخت نمایش خواهد داد. پس از آن می توانید اقدام به پرداخت نمایید .

ب – در صفحه اصلی سایت تهران من با استفاده از گزینه "استعلام بدهی طرح ترافیک،پارک حاشیه ای و عوارض سالیانه خودرو" با وارد نمودن پلاک ،مبلغ عوارض سالیانه نمایش داده شده و می توانید بصورت مستقیم با کارت بانکی پرداخت نمایید.

2 - اپلیکیشن تهران من

با ورود به اپلیکیشن و قسمت خودرو و طرح ترافیک گزینه "عوارض سالیانه" را انتخاب کنید.(جهت پرداخت می بایست حساب شهروندی از قبل به میزان کافی اعتبار داشته باشد).

27 - نحوه دریافت پرینت مفاصا حساب عوارض سالیانه خودرو به چه صورت است ؟

در سایت تهران من جهت دریافت پرینت مفاصا حساب خودرو علاوه بر پرداخت مبلغ عوارض سالیانه خودرو ، بدهی طرح ترافیک نیز می بایست پرداخت گردد و پس از آن اقدام به دریافت پرینت مفاصا حساب عوارض سالیانه نمایید .

در اپلیکیشن تهران من فعلا این امکان وجود ندارد و در بروزرسانی های بعدی این امکان فعال خواهد شد و به همین دلیل می توانید جهت دریافت پرینت مفاصا حساب به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایید.

28 - نحوه محاسبه عوارض سالیانه خودرو به چه صورت می باشد؟

مبلغ عوارض سالیانه خودرو 1.5 هزارم ارزش خودرو در هر سال می باشد.

29 - شرایط استفاده از تسهیلات محل سکونت به چه صورت است؟

در سال 98 و از ابتدای تابستان (تیرماه) این تسهیلات برای ساکنین محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) فراهم شده است .

شهروندان ساکن در این محدوده همانند ساکنین محدوده طرح ترافیک می توانند تا قبل از ساعت 09:00 از محدوده خارج و بعد از ساعت 16:00 وارد محدوده محل سکونت خود شوند.

ساکنان محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا برای بهره بردن از این امتیاز، علاوه بر اینکه مانند سایر متقاضیان حقیقی، اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت می کنند، باید کد نوسازی ملک را وارد نمایند.

برای این کار نیز باید روی اسم کاربری خود کلیک نموده و سپس در پایین صفحه در قسمت " شرایط ویژه برای طرح ترافیک " با انتخاب گزینه «ساکن محدوده طرح ترافیک / کنترل آلودگی هوا هستم» اقدام به ثبت اطلاعات ملکی نمایید.

پس از ثبت اطلاعات در سایت، با در دست داشتن سند مالکیت یا قرارداد اجاره‌ هولوگرام دار و همچنین فیشهای نوسازی و پسماند واحد مسکونی خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه تا مدارک سکونتی آنها بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

تسهیلات برای اهالی داخل محدوده به ازای هر ملک یک خودرو می باشد.

پس از تایید توسط دفاتر روی اسم خود کلیک و در انتهای صفحه پس از انتخاب گزینه ساکن محدوده هستم امکان مشاهده تایید اطلاعات خود را دارید.

30 - ساکنین محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا جهت بهره مندی از امتیاز سکنه ، چه عوارضی را می بایست پرداخت نمایند ؟

1) پرداخت عوارض نوسازی تا پایان سال 98

2 ) پرداخت عوارض سالیانه خودرو تا پایان سال 99

3 ) پرداخت بدهی طرح ترافیک

31 - آیا پرداخت عوارض نوسازی و پسماند برای مستاجرین، جهت بهره مندی ازامتیاز ساکنین محدوده نیز الزامیست؟

پرداخت عوارض نوسازی و پسماند ملک در زمان معرفی آن ملک جهت اعطای سهمیه اهالی داخل محدوده الزامیست. اینکه مالک آنرا بپردازد یا مستاجر ،توافقی بین هر دو آن ها می باشد.

32 - در صورتیکه به فیش عوارض نوسازی و پسماند جهت ثبت شماره بلوک، ملک و ردیف دسترسی نداریم چه باید کرد؟

اگر به فیش نوسازی و یا پسماند دسترسی ندارید می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و ارائه سند مالکیت و یا سند استیجاری ملک ، اطلاعات مزبور را دریافت نمایید.

33 - آیا امکان بهره مندی اعضای خانواده جهت امتیاز ساکنین طرح وجود دارد؟

صاحب ملک و صاحب حساب کاربری می بایست یکی باشد. اگر مستاجر هستید حساب کاربری باید به اسم خودتان باشد. خودرو میتواند به نام پدر/ مادر / فرزند و یا همسر مالک منزل باشد و با هر سند فقط یک خودرو میتواند از امتیاز بهره مند شود.

34 - اهالی داخل منازل سازمانی که در محدوده های ترافیکی واقع هستند و اسناد تفکیک ملک را ندارند باید چه اقدامی انجام دهند؟

ایشان با مراجعه به نماینده قانونی آن منازل سازمانی و درخواست مکاتبه واحد متبوع ایشان با معاونت حمل و نقل و شهرداری تهران را می نمایند. پس از این مکاتبه و استعلام رسمی، موضوع بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

35 - افراد واجد شرایط خاص (جانبازان، خبرنگاران و ...) مدارک خود را چه زمانی و چگونه ارائه دهند؟

این افراد ابتدا می بایست بصورت حقیقی ثبت نام نمایند و سپس به ارگان، نهاد، انجمن و یا اتحادیه خود مراجعه کنند . بعد از مراجعه و ارائه مدارک خود، تصمیم گیری بابت تخصیص سهمیه به عهده خود آن نهاد می باشد.

زمانی شما می توانید مطمئن شوید که شامل سهمیه هستید یا خیر که در سامانه تهران من، در قسمت « خودرو و طرح ترافیک » و «جزییات» در قسمت مشخصات خودرو شامل سهمیه درج شده باشد.

36 - خودرو های آژانسی از چه میزان تخفیف بهره مند خواهند شد؟

خودروهای آژانسی در صورت ثبت نام در تهران من و سپس قرار گرفتن در لیست خودروهای تحت پوشش شرکتهای مجاز در سایت taxi-agency.tehran.ir و همچنین تهیه سفر برگ از تخفیف 70درصدی بهره مند خواهند شد.

37 - نحوه ثبت نام بیماران خاص به چه صورت است؟

بیماران خاص لازم نیست در سایت مدارک پزشکی را بارگذاری نمایند . همان مدارک خودرو و شناسایی کافیست.جهت پیگیری سهمیه همچون سابق می بایست به ارگان خود مراجعه نمایید و پس از اخذ سهمیه لطفا از تایید آن در حساب کاربری خود اطمینان حاصل نمایید .لطفا دقت نمایید حساب کاربری می بایست بنام خود شخص بیمار باشد.

38 - در صورت مشاهده پیغام " VIN معتبر نمی باشد" به هنگام ثبت خودرو چه باید کرد؟

چنانچه خطای "وین نامعتبر است" دریافت نمودید،نشان دهنده این است که یک یا چند حرف یا عدد (vin) وین خودرو اشتباه ثایپ شده است و لطفا با دقت صحیح آن را ثبت نمایید.

(در وارد نمودن وین خودرو لطفا دقت نمایید عدد 0 و حرف انگلیسی o و همچنین عدد 1 را با حرف انگلیسی I یا L اشتباه تایپ ننمایید.)

39 - در هنگام ثبت خودرو پیغام "وین با پلاک همخوانی ندارد" دریافت میکنم.مشکل چیست؟

در این مورد می بایست به این نکته توجه داشته باشید که ثبت پلاک بعد از یک هفته از زمان تعویض پلاک (نصب پلاک) امکان پذیر است .

40 - در هنگام ثبت خودرو با پیغام "وین به نام شخص دیگری ثبت شده است" دریافت میکنم،مشکل چیست؟

وین خودرو شما در اکانت شخص دیگری ثبت شده است . در صورتی که خودرو را از شخص دیگری خریداری نمودید وبه مالک قبلی دسترسی دارید می بایست با ایشان تماس برقرار نمایید و از ایشان بخواهید خودرو شما را از اکانتشان حذف نمایند ، تا امکان ثبت خودرو برای شما فراهم گردد. در صورت عدم دسترسی به مالک قبلی می بایست به همراه برگه سبز یا کارت خودرو و همچنین کارت ملی مالک خودرو به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایید.

41 - چگونه می توان به اطلاعات تردد خودروی خود دسترسی پیدا کرد؟

در حال حاضر در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" و یا قسمت "خانه" با انتخاب گزینه "جزییات فهرست تردد" اطلاعات تردد اعم از تاریخ و ساعات تردد قابل رویت می باشد. در مورد تصاویر خودرو و معابر آن ، هنوز دستور العملی از معاونت حمل و نقل و ترافیک ابلاغ نشده است.

42 - چگونه می توان خودروی خود را حذف یا تغییر داد؟

اگر در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" خودرو با عنوان "شامل سهمیه" باشد جهت حذف یا تغییر خودرو می بایست به ارگان مربوطه خود مراجعه نمایید و چنانچه ساکن محدوده های ترافیکی هستید و در قسمت یاد شده خودرو با عنوان "تایید شده" ذکر شده باشد جهت حذف یا تغییر خودرو می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایید.

در غیر این صورت با مراجعه به حساب کاربری خود در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک" با کلیک بروی گزینه "جزییات" می توانید اقدام به حذف خودرو یا ثبت خودرو با پلاک دیگر نمایید.

43 - تایید خودروهای هیبریدی و برقی به چه نحوی است و چه میزان تخفیف لحاظ خواهد شد؟

شهروندان دارای خودروهای هیبریدی ،بعد از ثبت نام در سامانه تهران من و ثبت خودرو و تکمیل مدارک و بارگزاری آنها در سیستم می بایست با مدارک لازم به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایند . لطفا دقت نمایید هر زمان عبارت هیبرید به رنگ سبز و در مقابل آن عبارت "تایید شده" ثبت شد می توانید از تایید بودن هیبرید خود مطمئن شوید.

پس از انجام مراحل ثبت و تایید، خودروهای هیبریدی شامل 90 درصد تخفیف خواهند بود.

44 - نحوه اخذ معاینه فنی برتر چگونه است؟

شیوه اخذ معاینه فنی برتر با عادی تفاوتی ندارد. شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز معاینه فنی و انجام مراحل مربوطه نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

45 - خودرو های صفر تا چند سال دارای معاینه فنی "عادی" می باشند؟

خودروهای صفر بر حسب سال تولید تا 4 سال دارای معاینه فنی "عادی" هستند.

46 - شهروندان دارای خودروی وانت بار چطور میتوانند از سهمیه طرح ترافیک استفاده نمایند؟

شهروندان دارای وانت بار بعد از ثبت نام در سایت تهران من و ثبت خودرو، با همان نام کاربری و رمز عبور سایت تهران من وارد سایت بارانه می شوند و به قسمت مدیریت ناوگان حمل و نقل رفته و خودرو ثیت گردد.

در انتخاب نقش، "ناوگان" برای شهروندان و "شرکت ها " برای شرکت ها و نهادهای دارای مجوز از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک انتخاب شود .

سپس از طریق قسمت "مدیریت باربرگ" و "درخواست باربرگ" و همچنین کد *137*3*2# باربرگ برای خودروی خود صادر فرمایید.

با این عملیات تخفیفات درنظر گرفته شده در صورت واجدالشرایط بودن برای خودروی شما کارسازی خواهد شد.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اتحادیه خود نیز مراجعه نمایید.

47 - وانت بارهای پلاک شخصی و عمومی دارای چند درصد تخفیف می باشند؟

وانت بارها (عمومی و شخصی) جهت اعمال تخفیف ابتدا باید در سایت تهران من و سایت بارانه به نشانی (baraneh.tehran.ir) ثبت نام نمایند.پلاک های شخصی چنانچه در ازای هر روز تردد اقدام به حداقل یک باربرگ نمایند شامل 70درصد تخفیف و پلاک های عمومی در ازای هر روز تردد چنانچه اقدام به تهیه یک باربرگ نمایند شامل تخفیف کامل (100درصدی) خواهند شد.

همچنین کامیونت ها در سال 99 (بین 3.5 تا 6 تن) در صورت دریافت باربرگ حقیقی 50 درصد و باربرگ حقوقی 70درصد تخفیف دارند.

48 - برای صدور پروانه فعالیت چه مشخصات و مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت :

1 - تکمیل اطلاعات و مشخصات وسیله نقلیه شامل وین و پلاک خودرو

2 - تکمیل اطلاعات فردی (برای اشخاص حقیقی) و اطلاعات شرکت (برای اشخاص حقوقی)

3 - بارگذاری تصویر سند مالکیت (برگ سبز) وسیله نقلیه

4 - بارگذاری تصویر کارت معاینه فنی (برای ناوگان با سن بیش از 5 سال)

5 - مشخصات کارت بانکی و شماره شبا حساب مربوطه جهت واریز مبلغ مابه‌التفاوت سهمیه سوخت احتمالی

(درصورت تمایل مالک به واریز مبلغ مابه‌التفاوت سهمیه سوخت احتمالی به حساب فرد دیگر، پرینت و تکمیل فرم اجازه‌‌نامه مربوطه و بارگذاری تصویر آن پس از تأیید یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور الزامی است)

49 - آیا ثبت باربرگ الزامی است ؟

وانت بارها برای تخفیف مبلغ طرح ترافیک در محدوده های ترافیکی و همچنین دریافت مبلغ سهمیه سوخت خود می بایست اقدام به ثبت باربرگ نمایند.

50 - برای ثبت باربرگ چه الزاماتی وجود دارد؟

1 - برای ثبت باربرگ حتما می بایست در سایت تهران من جهت صدور پروانه فعالیت اقدام صورت پذیرفته باشد.بدین صورت که در قسمت پروانه فعالیت اطلاعات درخواستی تکمیل گردد.در این قسمت باید توجه داشت که صاحب اکانت تهران من و بارانه با صاحب پلاک (مندرج بروی برگ سبز خودرو) یکی باشد.

2 - برای ثبت پروانه فعالیت و نهایتا ثبت باربرگ داشتن معاینه فنی معتبر الزامی است.

3 - برای ثبت باربرگ حساب شهروندی تهران من باید دارای شارژ کافی باشد.(در صورت اخذ هر باربرگ مبلغ 1000 تومان از حساب شهروندی تهران من کسر خواهد شد.)

51 - در زمان ثبت باربرگ خطای "موردی یافت نشد " دریافت می شود،مشکل چیست؟

به این معنی که این شماره موبایل در هیچ حساب کاربری در سایت تهران من اضافه نشده است .

جهت ثبت باربرگ حتما باید کد ملی صاحب خودرو ثبت گردد.همچنین چنانچه خودرو بنام شرکت یا سازمان (حقوقی) می باشد و از طریق ussd اقدام می شود باید شناسه مندرج بر روی برگ سبز خودرو با شناسه ملی شرکت حقوقی یکی باشد .

52 - پیامک ثبت باربرگ برای چه شخصی ارسال می شود؟

در زمان اخذ باربرگ دو پیام به (مالک خودرو و شماره همراه درخواست کننده باربرگ ) ارسال می شود.بنابراین چنانچه صاحب خودرو و درخواست کننده باربرگ یک شماره همراه باشد،دو پیام نیز دریافت خواهد کرد.

53 - می خواهم از طرح ترافیک سال 1399 استفاده کنم، چکار باید انجام دهم؟

ابتدا باید در سایت تهران من ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام وارد حساب کاربری خود شوید و در قسمت "عوارض خودرو و طرح ترافیک " روی گزینه افزودن کلیک نموده و خودروی خود را ثبت نمایید.توجه داشته باشید برای ثبت خودرو از تاریخ درج پلاک به روی خودرو می بایست 72 ساعت گذشته باشد.

پس از ثبت خودرو چنانچه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارید.ابتدا حساب شهروندی خود را به مبلغ 504000 ریال شارژ نمایید.(دقت داشته باشید در صورت عدم شارژ در زمان انجام محاسبات مبلغ تعرفه با ضریب یک محاسبه خواهد شد).جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا نیز ابتدا از سهمیه مجاز فصلی شما کسر خواهد شد و در صورت اتمام سهمیه همانند طرح ترافیک جهت تردد در آن محدوده می بایست حساب شهروندی خود را به میزان لازم شارژ نمایید .

54 - آیا کسانی که در سال قبل در سایت تهران من ثبت نام کرده اند . نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه را دارند؟

خیر. اما به افزوده شدن خودرو در حساب شهروندی و یا بروز رسانی اطلاعات آن توجه داشته باشند.

55-در حین بارگذاری اسناد و تصاویر با مشکل مواجه می شوم ، چه کار باید کرد ؟

احتمالا حجم فایل بسیار زیاد و یا نوع فایل اشتباه است. حجم فایل باید کمتر از 200 کیلوبایت و نوع ( فرمت ) آن jpg باشد.

56 - پیامک تایید حساب کاربری به موبایل من ارسال نمی شود؟

در صفحه ثبت نام بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و رفتن به مرحله بعد، در همان لحظه باید پیامک تایید برای شما ارسال شود. مسائلی که باعث نرسیدن پیامک به دست شما می شود به صورت زیر است:

1)ممکن است پیامک های تبلیغاتی را روی گوشی خود مسدود کرده باشید .

2) با اختلال سیستمی مواجه باشیم.

3)ممکن است رمز عبور انتخابی شما از پیچیدگی لازم برخوردار نباشد .

57 - هنگام تعریف نام کاربری و رمز عبور پیغام خطا ظاهر می شود،علت چیست؟

نام کاربری باید یکتا و منحصر به فرد باشد لذا زمانی که پیغام "نام کاربری قابل تخصیص نیست" داده می شود نام کاربری خود را تغییر دهید.

لازم به توضیح است رمز عبور نیز باید حداقل از 8 کارکتر و بهتر است ترکیبی از حرف و رقم و کاراکترهای ویژه همچون (/*- و...) باشد.

58 - در بخش ثبت نام حقوقی، شناسه ملی وارد می شود و در پایان ثبت نام پیغام خطای «شناسه ملی معتبر نمی باشد» ظاهر می شود،علت چیست؟

شناسه ملی در سامانه ثبت اسناد موجود نیست، لطفا از صحت شناسه ملی وارد شده مطمئن شوید.در صورت عدم رفع اشکال، اطلاعات مربوطه را از طریق ایمیل به آدرس my@tehran.ir ارسال نمایید.

59 - بعد ثبت نام در سامانه تهران من و ارسال مدارک تکلیف شهروندان به چه صورت است؟

شهروندان عادی که مشمول سهمیه نمی شوند فقط ثبت نام و افزودن خودرو کافی است.اما شهروندانی که قرار است از سهمیه ها (نهادها،شرکت ها و ... ) استفاده نمایند می بایست به ارگان مربوطه خود مراجعه نمایند.ساکنین محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا پس از ثبت نام و ثبت خودرو و ثبت اطلاعات ملکی می بایست جهت تایید با مدارک لازم به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایند.

60 - درصورت فراموش کردن رمز عبور و نام کاربری چه باید کرد؟

در صفحه اصلی سایت تهران من در بالای صفحه گزینه "بازیابی رمز عبور" را انتخاب کرده "نام کاربری ،کد یا شناسه ملی "خود را وارد نمایید . سپس کد تایید ارسال شده به شماره همراه ثبت شده در حساب کاربری را وارد نمایید. . در صورتی که نام کاربری خود را نیز فراموش کرده اید با استفاده از "بازیابی رمز عبور" نام کاربری همراه باکد فعالسازی پیامک خواهد شد.

61 - آیا راه دیگری جز استفاده از سایت تهران من برای شارژ حساب شهروندی وجود دارد؟

می توانید با همان شماره موبایل ثبت شده در سامانه تهران من از کد دستوری (USSD) با شماره #6 *137* و همچنین اپلیکیشن "تهران من" اقدام به شارژ حساب شهروندی نمایید.

62 - در حسابهای شهروندی از نوع حقوقی روال جاری برای ویرایش اطلاعات (اعم از تغییر شماره همراه، ایمیل و رمز عبور ) چیست؟

با معرفی نامه تایید شده از دفترخانه اسناد رسمی (جهت انجام عملیات موردنظر) و کارت ملی متقاضی به نشانی : خیابان مطهری – خیابان یوسفیان – کوچه نسترن – ساختمان تهران هوشمند (پلاک سه) – پیشخوان تهران من مراجعه نمایید.

63 - آیا امکان تغییر نام کاربری و یا حذف حساب کاربری وجود دارد؟

خیر ، امکان تغییرنام کاربری و یا حذف حساب کاربری وجود ندارد .اما امکان تغییر رمز عبور در سامانه میسر است.

64 - چگونه میتوانم شماره موبایل/ ایمیل خود را در سایت تغییر دهیم؟

پس از ورود به حساب کاربری روی اسم کاربری خود کلیک نمایید و سپس در قسمت "تنظیمات اطلاع رسانی" ابتدا موبایل یا ایمیل جدید را ثبت و فعال نمایید و سپس اقدام به حذف یا غیر فعالسازی موبایل و ایمیل قبلی نمایید.

65 - آیا امکان استفاده از یک شماره موبایل در بیش از یک حساب کاربری وجود دارد؟

خیر- هر شماره موبایل فقط امکان ثبت در یک حساب کاربری را دارد.

66 - در هنگام ثبت کد پستی خطا وجود دارد؟

دقت داشته باشید کد پستی باید به حروف لاتین تایپ شود (این آیتم اجباری نیست).

67 - چرا بابت پارک در خیابان باید هزینه پرداخت شود؟

هیئت وزیران در جلسه ای به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با همکاری شورای عالی استان‌ها و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی -مصوب ۱۳۸۹- آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را تصویب کرد.

در این آیین نامه توقف وسایل نقلیه در محدوده زمانی ۷ تا ۲۱ در محل‌های تعیین شده برای پارک حاشیه‌ای در نیم ساعت اول رایگان خواهد بود. دریافت حق توقف در معابر یادشده برای مازاد بر نیم ساعت، با احتساب نیم ساعت اول محاسبه و دریافت می‌شود. که بر اساس این تبصره دریافت حق توقف در معابر مورد نظر بر حسب بازه‌های زمانی یک ساعت به طور پلکانی اخذ می‌شود

68 - هدف از اجرای پارک حاشیه ای چیست؟

هداف از راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت الکترونیک پارک حاشیه ای شهر تهران ، شامل چهار بخش اصلی زیر می باشد :

1. توزیع عادلانه فضای پارک حاشیه ای و اصلاح الگوی توقف در معابر، توقف طولانی مدت خودرو ها در معابر پر تردد، امکان توقف های کوتاه برای انجام امور روزمره را از دیگر شروندان سلب می نماید.

2. ساماندهی پارک حاشیه ای و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و بی نظمی در معابر (شهروندان در معابر پر تردد، زمان و سوخت قابل توجهی را در طی مسیرهای اضافه برای پیدا کردن جای پارک مصرف می کنند.)

3. استفاده از فناوری های مکانیزه در فرآیند مدیریت پارک حاشیه ای (دریافت وجه نقد از شهروندان، ارائه رسید دست نویس، عدم رعایت تعرفه ها و دریافت مبالغ اضافه و عدم رعایت رایگان بودن توقف کمتر از نیم ساعت توسط پارکبان ها موجب نارضایتی شهروندان بوده است.)

69 - آیا می توان برای پرداخت هزینه پارک حاشیه ای از پارکومتر استفاده کرد؟

پارکومترها در منطقه 2 شهرداری تهران که طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای در آن به طور آزمایشی اجرا می شود جمع آوری شده اند. بنابراین در این محدوده، تنها روش پرداخت هزینه پارک خودرو ثبت نام در سامانه تهران من، ثبت پلاک خودرو وشارژ اعتبار حساب است. اما در سایر مناطق تهران کماکان می توانید از پارکومترها استفاده نمائید.

70 - طرح پارک حاشیه ای در چه مناطق و معابری اجرا می گردد؟

این طرح فعلا در منطقه 2 شهر تهران راه اندازی شده است و به زودی به کل تهران تعمیم می یابد.

تصویر زیر معابری که شامل طرح پارک حاشیه ای می باشند را نشان می دهد.

71 - پارک خودرو در حاشیه خیابان چگونه شناسایی می شود؟

شهروندان در سامانه "تهران من" و از منوی سمت راست با انتخاب گزینه پارک حاشیه ای می توانند نسبت به اعلام مکان و مدت زمان توقف خودرو خود اقدام نمایند. در این صورت هزینه پارک خودرو نیز بر همین اساس محاسبه و به حساب پلاک خودرو منظور خواهد شد. در غیر این صورت با استفاده از خودروهای دارای دوربین پلاک خوان و یا توسط مامورین کنترل و نظارت مستقر در معابر، تصویر پلاک خودرو و موقعیت جغرافیایی آن ثبت و هزینه پارک به طور خودکار توسط سامانه محاسبه خواهد شد.

72 - چگونه می توان مکان و مدت زمان پارک خودرو را اعلام کرد؟

ابتدا به حساب کاربری خود در سامانه تهران من وارد شوید. سپس از منوی سمت راست، گزینه "پارک خودرو" را انتخاب نمائید.توجه داشته باشید در صورت اعلام پارک خودرو (خوداظهاری) هزینه کسر خواهد شد و امکان لغو یا استرداد وجه مبلغ کسر شده وجود ندارد.

74 - در صورت عدم پرداخت هزینه پارک خودرو چه اتفاقی می افتد؟

در صورت ثبت نام در سامانه تهران من و ثبت پلاک خودرو چنانچه حساب شهروندی دارای اعتبار کافی نباشد،مبلغ تعرفه به عنوان بدهی لحاظ خواهد شد و لازم است در اسرع وقت نسبت به شارژ حساب و پرداخت بدهی اقدام نمایید.

چنانچه پلاک خودرو در سامانه تهران من ثبت نشده باشد با کد تخلف 2143 مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی خواهید شد.

75 - نحوه پرداخت بدهی هزینه پارک خودرو به چه صورت است؟

در صورت ثبت نام و ثبت پلاک خودرو می بایست ابتدا حساب شهروندی خود را شارژ نموده و سپس از قسمت "پارک خودرو" و "فهرست تراکنش ها و بدهی ها" اقدام به پرداخت بدهی نمایید.

76 - آیا به سابقه پارک ها و تراکنش های مربوط به آن دسترسی داریم؟

بله، شما در سامانه تهران من و پس از ورود به حساب کاربری خود، به همه اطلاعات پارک ها و هزینه های پرداخت شده و یا منظور شده به حساب پلاک خود دسترسی دارید.

77 - آیا می توان مبلغ بیشتری را جهت استفاده بعدی پرداخت کرد؟

بله،در صورت تمایل می توانید حساب شهروندی خود را به میزان دلخواه شارژ نمایید تا در صورت پارک در معابر "طرح پارک حاشیه ای " مبلغ تعرفه بصورت خودکار توسط سامانه کسر گردد.

78 - طریقه خرید بلیت مترو در سامانه تهران من چگونه است؟

در سایت تهران من پس از وارد شدن به اکانت شخصی از قسمت گزینه های "بلیت درون شهری" می توانید اقدام به خرید بلیت مترو تک سفره یا شارژ کارت بلیت خود نمایید.لازم به ذکر است مبلغ بلیت از حساب شهروندی کسر خواهد شد. در مورد بلیت مترو تک سفره، پس از خرید فایل را روی گوشی همراه خود ذخیره و در هنگام ورود به گیت کادر شطرنجی فایل را در مقابل چشمی قرار دهید.

79 - از کدام قسمت سایت تهران من، امکان شارژ کارت بلیت وجود دارد ؟

در نسخه بروز شده سایت تهران من پس از ورود به حساب کاربری در قسمت "بلیت درون شهری" دکمه افزودن بلیت را زده ، سپس نام کارت بلیت و شماره کارت بلیت را طبق راهنمای اعلام شده در باکس ها وارد نماییدو در آخر دکمه ثبت را بزنید.

پس از ثبت کارت بلیت با استفاده از گزینه های مبالغ پیش فرض یا ثبت مبلغ دلخواه اقدام به شارژ نمایید.لازمه این اقدام شارژ بودن کیف پول شهروندی می باشد.(مطابق تصویر)

80 - روش فعالسازی شارژ کارت بلیت مترو چگونه است ؟

پس از شارژ کارت بلیت مترو در سامانه تهران من ، جهت فعالسازی آن می بایست به ایستگاه های مترو مراجعه نمایید و از گیت هایی که با برچسب های زرد رنگ (طبق تصویر زیر) مشخص شده اند عملیات فعالسازی را انجام دهید.

81 - در بخش افزودن کارت بلیت، برای وارد کردن شماره کارت بلیت، این شماره را از کجا باید دریافت نمود ؟

در کارت بلیت‌های جدید شماره کارت‌بلیت به صورت یک کد 10 رقمی در پشت کارت درج شده است. در خصوص کارت‌های قدیمی‌تر که شماره کارت روی آنها درج نشده است، می توانید به باجه‌های شارژ کارت‌بلیت در ایستگاه‌های مترو و سطح شهر مراجعه نموده و از متصدی باجه درخواست کنید تا شماره کارت بلیت را از روی کارت خوان برای شما استعلام کند. همچنین در صورت شارژ کارت‌بلیت از طریق دستگاه‌های شارژ خودکار نصب شده در ایستگاه‌های مترو، در آخرین مرحله شماره کارت‌بلیت به شما نمایش داده می‌شود.

82 - علت عدم ثبت کارت بلیت چیست؟

ثبت نشدن کارت بلیت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن می‌تواند باطل شدن کارت بلیت، سوختن و یا منقضی شدن آن باشد. برای حل این موضوع به نزدیکترین باجه فروش کارت بلیت مراجعه نمائید.

83 - جهت ثبت نام برای تهیه کارت بلیت خبرنگاری از چه طریقی می توان اقدام کرد ؟

برای ثبت مدارک خبرنگاری ابتدا می بایست در صفحه اصلی حساب کاربری روی نام کاربری خود کلیک کرده و در قسمت "اطلاعات آدرس" نسبت به ثبت کد پستی محل سکونت خود اقدام نمایید.پس از ثبت کد پستی در قسمت "شرایط ویژه برای طرح ترافیک" گزینه خبرنگار هستم را انتخاب و با استفاده از گزینه افزودن اقدام به ثبت و بارگذاری تصاویرو فایل های خواسته شده نمایید.

84 - جهت تهیه کارت بلیت خبرنگاری چه اطلاعات و مدارکی می بایست بارگذاری و ثبت شود ؟

نام رسانه،تصویر معرفی نامه،سمت در رسانه و تصویر صفحه اصلی شناسنامه و همچنین فایل pdf مربوط به ده اثر ثبت شده و در صورت نداشتن ده اثر می توانید بیمه خبرنگاری را بارگذاری نمایید .و تیک مربوط به" مایل به دریافت کارت بلیت خبرنگاری "را فعال نمایید و علاوه بر سایر مدارک خواسته شده تصویر پرسنلی خود را بارگذاری نمایید.

85 - خبرنگاران در صورت مفقود شدن کارت بلیت خبرنگاری مربوط به سال قبل چه اقدامی را می بایست انجام دهند ؟

وارد اکانت خود در سایت http://eticket.tehran.ir شوند و گزینه ثبت مفقودی را انتخاب نمایند و پس از آن برای صدور و دریافت کارت جدید از پشتیبانی (84169625-84161205) پیگیری نمایند.

86 - خبرنگارانی که دارای کارت بلیت خبرنگاری می باشند .جهت شارژ کارت چه اقدامی را باید انجام دهند؟

خبرنگاران جهت شارژ کارت بلیت می توانند به باجه های شارژ در ایستگاه های منتخب مراجعه و اقدام به شارژ کارت خود نمایند.

87 - خبرنگاران جهت دریافت خدمات پشتیبانی و پیگیری کارت بلیت خود از چه طریقی می توانند اقدام نمایند ؟

خبرنگاران جهت پشتیبانی می توانند در ساعات اداری با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.

84169625 – 84161205

88 - هدف از ارسال کد شناسایی ملک به سامانه پیامکی چیست؟

دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت جهت سهولت در پرداخت عوارض نوسازی و پسماند ملک ، حذف قبض کاغذی و در نهایت کمک به محیط زیست.

89 - کد شناسایی ملک را از چه روشی بدست آوریم؟

الف ) از طریق قبض عوارض نوسازی (طبق تصویر)

ب) با استفاده از نقشه تهران به آدرس map.tehran.ir مراجعه نمایید .برای این کار با کلیک راست بر روی ملک مورد نظردر نقشه و انتخاب گزینه "شماره شناسایی ملک" (مطابق تصویر) شماره شناسایی را کپی و در سامانه ملک (my.tehran.ir/melk) جای گذاری نمایید.

همچنین می توانید با ورود به حساب کاربری در سایت تهران من در قسمت "خدمات ملک و شهرسازی" با استفاده از نقشه و انتخاب ملک کد شناسایی ملک خود را مشاهده نمایید.

90 - سامانه خدمات ملک و شهرسازی چه امکاناتی دارد؟

در راستای فرآیند "هوشمند سازی" و به منظور رفاه حال شهروندان و همچنین تسریع در امور ،از این پس امکان مشاهده و پرداخت آسان عوارض نوسازی،پسماند و کسب و پیشه فراهم شده است. همچنین با ورود به سامانه شهرسازی امکان ثبت درخواست شهرسازی و همچنین ماده صد و دفاعیه نسبت به فرم وضعیت خلاف به صورت برخط فراهم شده است

91 - از چه طریق می توان عوارض نوسازی و پسماند را استعلام و پرداخت نمود؟

پس از ورود به حساب کاربری در سایت تهران من و انتخاب گزینه "خدمات ملک و شهرسازی":

1 – انتخاب ملک با وارد نمودن شماره شناسایی ملک،شماره پرونده یا آدرس پستی محل سکونت و کلیک بروی گزینه "افزودن ملک".

2 – انتخاب ملک با استفاده از نقشه و انتخاب گزینه "افزودن ملک".

پس از افزودن ملک می توانید مبلغ عوارض نوسازی و پسماند یا کسب و پیشه را مشاهده و در صورتی که قصد پرداخت دارید ابتدا حساب شهروندی خود را شارژ و سپس پرداخت نمایید.

92 - در کدام قسمت می توان ملک را حذف نمود ؟

در قسمت "خدمات ملک و شهرسازی" ، "خدمات ملک" گزینه مشاهده را انتخاب نموده و سپس با استفاده از "جزییات" می توانید اقدام به حذف ملک نمایید.

همچنین در صورتی که قصد پرداخت مستقیم از کارت بانکی را دارید می توانید با کلیک بروی فایل pdf ، قبض خود را دریافت و با استفاده از شناسه قبض و پرداخت از طریق اپلیکیشن تهران من پرداخت نمایید.

 

93 - چگونه می توان اطلاعات شهرسازی ملک اضافه شده را مشاهده نمود؟

در قسمت "خدمات ملک و شهرسازی" پس از انتخاب ملک با استفاده از کد شناسایی و یا انتخاب ملک از روی نقشه گزینه "مشاهده اطلاعات شهرسازی" می توانید اطلاعات ملک خود شامل : طرح تفصیلی،پهنه ملک،وضعیت پرونده، پروانه و ابعاد پس از اصلاح را مشاهده نمایید.

  • در تب طرح تفصیلی اطلاعاتی چون بافت (فرسوده،ناپایدار،تاریخی)،حریم مترو،حریم گسل و کاربری را مشاهده نمود.
  • درقسمت پهنه ملک اطلاعاتی چون نام پهنه،مساحت ملک،تراکم مجاز،حداکثر تعداد طبقات،درصد پوشش،حداکثر میزان پیشروی و سابقه پهنه ملک ذکر گردیده است.
  • در تب بعدی امکان دیدن وضعیت پرونده وجود دارد که در واقع آخرین اقدام روی این پرونده در شهرداری می باشد.
  • در تب پروانه، مشخصات کلی پروانه صادر شده توسط شهرداری منطقه قابل مشاهده است،از جمله تاریخ صدور پروانه،تعداد کل طبقات،تعداد زیر زمین ها،مساحت کل پروانه و شماره پروانه.
  • ابعاد پس از اصلاحی نیز در تب بعدی قابل مشاهده است.

94 - برای ورود به سامانه شهرسازی چه اقدامی لازم است؟

برای ورود به سامانه شهرسازی ابتدا لازم است جهت احراز هویت همراه با مدارک هویتی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایید .پس از فعالسازی با ورود به سامانه شهرسازی (urban.tehran.ir) می توانید از خدمات این سامانه استفاده نمایید.

95 - چه مواردی در سامانه شهرسازی قابل استفاده می باشد؟
  • ثبت درخواست گواهی ساختمان
  • گواهی پایان کار
  • ثبت درخواست تخریب و نوسازی
  • مشاهده نتایج درخواست ها و پرینت گواهی پایان کار و نقشه
  • اعتراض به ماده صد در صورت خلافی ساختمان و صدور رای ماده صد
96– هدف از ایجاد 137 در سامانه تهران من چیست ؟

این عنوان با هدف سهولت در دریافت و پیگیری مسائل حوزه خدمات شهری در بستر فناوری اطلاعات در سامانه تهران من ایجاد گردیده است.در این سامانه تلاش شده است پل ارتباطی بین شهروند و شهرداری در خصوص ساماندهی و رسيدگي به معضلات شهري، شناخت مشکلات شهري فراهم گردد.از این رو شهروندان می توانند در سامانه تهران من مسایل و موضوعات مربوط به 137 را ثبت و پیگیری نمایند.

97 – چه موضوعاتی در قسمت نظارت همگانی 1888 قابل طرح می باشد؟

نظارت همگانی(1888) در راستای ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری، اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی راه اندازی گردید.

شهروندان می توانند انتقاد،پیشنهاد،تقدیر و شکایت خود از سیستم شهرداری را در این قسمت ثبت و پیگیری نمایند.

98 – نحوه پیگیری پیام ثبت شده در نظارت همگانی(1888) چگونه است؟

پس از ثبت پیام در این بخش،بصورت سیستمی پیام پالایش شده و همکاران در مرکز 1888 با شهروند تماس برقرار می کنند.پس از صحت و سقم،موضوع در دستور کار قرار گرفته و نتیجه نیز بصورت پیامکی به شهروند اطلاع داده خواهد شد.همچنین شهروند می تواند از عملیات انجام شده میزان رضایت خود را اعلام نماید.

99 - نسخه موبایلی تهران من را از کجا می توان نصب نمود؟

برای نصب نسخه موبایلی به بخش نرم‌افزارهای موبایلی در سامانه تهران من مراجعه نمایید.

100 - نسخه IOS اپلیکیشن را از کجا می توان نصب نمود ؟

می توانید از سیبچه اقدام به دانلود نمایید.

101 - علت عدم نصب و یا آپدیت اپلیکیشن تهران من چیست ؟

در صورتی که نسخه قبلی اپلیکیشن "تهران‌من" را در گوشی خود دارید، پیش از نصب یا بروزرسانی نسخه جدید، نسخه قدیمی را حذف و سپس اقدام به نصب نمایید.

102 - امکانات اپلیکیشن تهران من چیست ؟
  • خدمات بلیت شامل(شارژ کارت بلیت و خرید بلیت تک سفره)
  • پرداخت بدهی پارک حاشیه ای
  • ثبت و پیگیری پیام 137
  • پرداخت قبوض خدماتی
  • پرداخت قبوض شهرداری
  • پرداخت عوارض سالیانه خودرو
  • پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت
  • مشاهده نرخ نامه و میادین تره بار
  • مشاهده شاخص کیفیت آلودگی هوا
103 - علت عدم قبول نام کاربری پس از بروزرسانی توسط اپلیکیشن چیست؟

در نسخه جدید اپلیکیشن نیازی به نام کاربری و رمز عبور نیست و ورود به اپلیکیشن از طریق شماره موبایل و دریافت کد فعال سازی انجام می پذیرد. در صورت مشاهده فیلدهای نام کاربری و رمزعبور، اپلیکیشن شما هنوز بروز نشده است. لازم است ابتدا نسخه قدیمی را از گوشی خود حذف نموده سپس اقدام به نصب نسخه جدید اپلیکیشن نمایید.

104 - در نسخه جدید چطور می توان خودرو جدید ثبت نمود؟

در بخش خودرو و طرح ترافیک، بر روی لینک خودروهای من کلیک نموده و در قسمت ثبت خودرو اطلاعات خودروی خود را ثبت نمایید.

105 - درکدام قسمت اپلیکیشن امکان حذف خودرو می باشد؟

درنسخه جدید بخش خودرو و طرح ترافیک، بر روی لینک خودروهای من کلیک نموده و امکان حذف خودرو فراهم می باشد.

106 - امکان رزرو در کدام قسمت اپلیکیشن تهران من می باشد؟

امکان رزرو در اپلیکیشن تهران من فراهم نمی باشد .در نسخه های بعدی این امکان اضافه خواهد شد .در حال حاضر نیازی به رزرو نمی باشد .تنها می بایست قبل از تردد در محدوده های ترافیکی کیف پول شهروندی خود را شارژ نمایید .

107 - علت عدم حذف خلافی های پرداخت شده مربوط به خودرو از لیست خلافی ها چیست؟

تمام قبوض پرداختی بلافاصله بعد از پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانک سامان تصفیه می شوند.

ولی ممکن است حذف جرایم از لیست خلافی با تاخیر انجام پذیرد. این تاخیر از سمت پلیس راهور بوده و علت آن زیرساخت دستی بروزرسانی جرایم پرداختی است.

برای اطمینان شهروند می‌تواند از پلیس 10+ وضعیت خلافی خودروی خود را استعلام کند. در صورت استعلام، مشاهده خواهند کرد که تمامی قبوض پرداختی تصفیه شده است.

برای استعلام وضعیت پرداخت، شهروندان غیر از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+، با توجه به اینکه پرداخت‌ها از طریق بانک سامان انجام می‌شود، می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه بانک سامان شناسه قبض و پرداخت خود را وارد کرده و از وضعیت پرداخت خود اطمینان حاصل نمایند.

108 - علت صفر نشان دادن خلافی خودرو و موتوردر صورتی که خلافی وجود دارد چیست؟

با توجه به فرایند زمان‌بر تایید خلافی در سامانه پلیس راهور، تا هنگامی که هنوز برای خلافی ثبت شده شماره قبض و پرداخت صادر نشده باشد، امکان مشاهده و پرداخت هزینه خلافی موجود نیست .لذا کاربران برای پرداخت خلافی باید منتظر صدور شناسه قبض و پرداخت از سامانه پلیس راهور باشند که ممکن است چند روز به طول انجامد.

109 - جهت استرداد مبلغ اضافی پرداخت شده بابت خلافی خودرو ،چه اقدامی می بایست صورت پذیرد؟

با توجه به اینکه عملیات پرداخت مستقیماً به حساب پلیس راهور انجام می‌پذیرد، کاربران گرامی برای استرداد هزینه اضافی باید به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه نمایند. شایان ذکر است علت فاصله زمانی بین پرداخت خلافی و نمایش در سامانه پلیس راهور، فرایند زمانبر آن واحد در بروز آوری پرداخت‌های انجام شده از سایر اپلیکیشن‌ها می‌باشد و کاربرانی که برای دریافت نتیجه پرداخت عجله دارند، لازم است عملیات پرداخت خلافی را مستقیماً از سامانه پلیس راهور انجام دهند.

شهروند گرامی؛

در صورت وجود ابهام و نیاز به راهنمایی بیشتر:

1- در سامانه تهران من از قسمت «پشتیبانی» تیکت ثبت نمایید تا موضوع در دستور کار گروه فنی قرار گیرد.

2- در مواردی که نیاز به بارگذاری فایل است از طریق نشانی my@tehran.ir ایمیل ارسال نمایید .

3- شماره تماس 137 داخلی 5 نیز در تمامی ساعات شبانه روز در خدمت شما سروران گرامی می باشد.